V neděli 17.6.2012 spustila Komerční banka novou verzi internetového bankovnictví(mojebanka). Přesto, že dnes už je 22.5.2012, pět dní po startu a čtyři dny po tom, co ve všech newsových webech proběhla zpráva o velkých problémech se spuštěním aplikace, stále funguje špatně. Aktuálně: od 14:15 už mi bankovnictví funguje v pořádku.

Aktuálně: ve 14:15 22.6.2012 už mi jede bankovnictví v pořádku. Snad už je tedy vše OK (parametry systému i prohlížeče zůstaly stejné, rychlost i odezva internetového připojení také). Neprobíhá jim při prvním přihlášení nějaký dlouhotrvající přepočet?

Nová verze internetového bankovnictví je moderní, krásná, grafická, ajaxová, zakulacená a stínovaná. Vše, jen ne funkční a použitelná.

Nevím, koho v KB napadlo udělat nové bankovnictví jako jednu obří AJAXovou mrchu. PO zhruba 10 minutách od vyplnění cesty k certifikátu a hesla se mi zobrazila šablona stránky, kde v každém zajímavém bločku svítil nápis "načítám". Načítání probíhalo dalších zhruba 10minut.

KB - ajaxové peklo

Celé menu je ovládané javascriptem, takže dokud stránka načítá, nemůžete vlastně nic dělat. Do šablon příkazů k úhradě se mi vůbec nepovedlo během zhruba hodiny dostat. Chápu, že každá zbrusu nová aplikace trpí určitými porodními bolestmi, ale nemělo by to trvat pět dní. 

Chvála jim patří za použití Wicketu, ale to je asi tak vše. Udělat odhlašovací tlačítko JavaScriptové ale dle mého není dobrý nápad. JavaScript stojí (ehm, načítá) a odhlásit se také nejde.

developer tools

 

Ještě, že zůstal na přihlašovací stránce odkaz na MojeBanka Business, kde se dá přihlásit a jede stará verze bankovnictví. Mohl jsem tak v klidu dokončit přenesení všech kontaktů a konfigurace trvalých příkazů do jiné banky, kam přecházím. Nemají sice bankovnictví ve stylu grafických orgií ani pobočku na každém rohu ale nesežerou tolik poplatků a zatím jim vše jede, jak má (včetně internetového bankovnictví, které je opravdu hezky čisté, jednoduché, neajaxové). Přechod od KB realizuji už delší dobu, takže problémy s bankovnictvím nejsou důvodem, spíš poslední tečkou.

 

Závěrem, článek vyjadřuje moje subjektivní zkušenosti s novou verzí internetového bankovnictví KB. Přestože jsem ověřoval, že je prohlížeč i parametry sítě v pořádku (vše ostatní včetně původní verze bankovnictví v pořádku), chybu na mé straně nemohu zcela vyloučit,  netestoval jsem připojení z jiné sítě.