Proč je dobré si projít trasu lesem dřív než na ní vjedu autem,a jak se následně vyprostit

V každém článku o ježdení offroadem se píše, že nejprve projdeme trasu a podíváme se, jestli v ní nejsou nějaké nepřekonatelné nebo nebezpečné překážky.
I já jsem prošel trasu. Ale ne moc poctivě, obešel sem palouk a usoudil že vše je v pořádku. Sjezd z lesa na lesní pěšinu se zdál pohodový, trochu jsem přišlápl plyn, aby se auto nezahrabalo, a najednou bum, a auto stálo.
Vylezli jsme ven, zhodnotit situaci,a obě přední kola byla ve vzduchu… Uprostřed auta byl pařez jako kráva, na kterém auto podvozkem stálo. Vycouvat se nedalo, zadní kola to nevytáhly. Nezbývalo než vytáhnout hever, pozbírat po lese cihly, větve, kameny a klacky a začít podkládat kola. Napočtvrté se vyproštění povedlo. Každopádně jednou kolo vystřelilo podkladové klády dopředu, proto nikdy!!! nestujte před kolem, když se snaží rozjet a je podložené. Nakonec vše dobře dopadlo, fronteře se nic nestalo, má poctivý nosný rám, který vydrží opravdu hodně. Ostatně, jak by dopadl hyundai ? :)

Podvozek na pařezu
Podvozek na pařezu

Podkládání kola
Podkládání kola

Navrstvený materiál k podkladu
Navrstvený materiál k podkladu

Konečně vyproštěno
Konečně vyproštěn

Materiál použitý k vyproštění
Materiál použitý k vyproštění