Je to půl roku, co jsem na svém webu tomas-dvorak.cz nasadil AdSense reklamy. Teď bych rád ukázal reálná čísla. Návštěvnosti i zisků.

Když přijde na statistiky návštěvnosti webu a zisky z reklam, skoro všichni lžou. Nechtějí se shodit, že návštěvnost není nijak zázračná a reklama vlastně moc nefunguje. Já nic neriskuju, nemám důvod lhát, nepotřebuju inzerentům namlouvat, že web navštěvují desítky tisíc lidí měsíčně. 

Adsense - příjmy z reklam

Proto zveřejňuji čísla a grafy návštěvností a zisku z AdSense na tomto webu za půl roku, od 1.6.2012 do 30.11.2012. Reálná čísla. Chci ukázat, kolik zhruba vydělá web jako je můj s obdobným množstvím reklam a návštěvnosti. Pro srovnání, pro představu těm, kdo o podobné formě příjmů uvažují.

Reklama je umístěná v článcích pod úvodním odstavcem a na výpisu článků podle štítku. Jde o leaderboard s rozměry 728x90px. Zobrazuje pouze textovou reklamu. 

Celkové zisky z AdSense reklamy jsou 677Kč za půl roku,  tedy zhruba 112Kč měsíčně. Je to pár korun. Zaplatí mi to doménu a hosting pro tenhle i další weby (multihosting). A na nic víc nezbyde. Nezbohatnu na tom. Na druhou stranu nemusím provoz webu dotovat a potěší mě, když vidím, že občas někdo na reklamu klikne. Web neprovozuji z důvodu výdělku.

 

Google Adsence - zisky z reklamy na webu

(Zisky webu z AdSense, klikněte pro zvětšení obrázku)

 

Jednotlivé parametry z Adsense:

Zobrazení reklam: 18 499
Počet kliků: 302
CTR stránky(Míra prokliku) : 1,63%
CPC stránky (cena za proklik): 2,24Kč
RPM stránky (příjmy za tisíc zobrazení): 36,61Kč

Analytics - návštěvnost

Návštěv webu za půl roku je 17 740. Konktrétní parametry:

Unikátní návštěvníci: 12 628
Zobrazení stránek: 25 807
Počet stránek na návštěvu: 1,45
Průměrná doba návštěvy: 1:03
Míra opuštění: 83%
Procento nových návštěv: 69,67%

 

Google analytics - návštěvnost webu

(Návštěvnost webu podle Analytics, klikněte pro zvětšení obrázku)

 

Co má na zisky vliv

Na můj web chodí především IT znalí uživatelé. Penetrace AdBlocku tak bude vyšší, než jinde. A pokud ne AdBlocku, tak bannerové slepoty.

Možná by stálo za to ozkoušet více možností umístění reklamy (třeba A/B testováním) a zjistit, jestli by nefungovala lépe například na spodku článku. Nebo zkusit úplně jiný rozměr či formát reklamy.

Návštěvnost webu není nijak závratná a nemůžu tak počítat s tím, že nízkou cenu za proklik doženu počtem prokliků. Přece jen, témata o kterých píšu nejsou  tak ceněná inzerenty. Pokud máte web o financích, pojištění, účetnictví, nejspíš budete mít zajímavější cenu za proklik.

Mnohem zajímavější příjmy se dají zajistit prodejem reklamy napřímo. Je to ale také úměrně více práce, dohadování se, fakturování, hlídání termínů. Na jiném z mých webů prodávám reklamu napřímo a zisky jsou zhruba 20ti násobné. Ovšem s mnohem větším úsilím. Pokud vás zajímá tohle téma, mkněte na webtrh.cz.

Účetnictví

Jestli o reklamách AdSense uvažujete, nezapomeňte, že musíte být plátce DPH. Nebo mít někoho, přes koho to přefakturujete. A ze zisku odvedete daně. Od nového roku by se to snad mohlo maličko zjednodušit i pro neplátce, viz článek: Novinka u poskytování služeb v rámci EU, už se nebudete muset stávat plátci DPH.